Som tréner, lektor, konzultant, audítor a posudzovateľ v systémoch manažérstva.
Plánujem, pripravujem, realizujem a hodnotím tréningové, vzdelávacie,
poradenské, audítorské a posudzovateľské aktivity v systémoch
manažérstva organizácií verejnej správy, priemyselnej
sféry a poskytovania služieb.
Vzdelanie a profesijná príprava
Kľúčové kompetencie s dokladom
Odborné zručnosti a kompetencie
Sociálne zručnosti a kompetencie
Organizačné schopnosti a kompetencie
Vzdelanie a profesijná príprava:
Po absolvovaní SPŠE v Liptovskom Hrádku - odbor oznamovacia technika (1978-1982) som pokračoval štúdiom na VŠDS ŽILINA, F-SET, katedra telekomunikácií - zameranie technická prevádzka telekomunikácií (1982-1987).
V rokoch 1987-1990 som pracoval v spoločnosti Tesla Liptovský Hrádok a.s. na pozícii pracovník telekomunikačného laboratória a v rokoch 1990 - 1993 na pozícii vedúci odboru riadenia kvality.
V rokoch 1994 - 2002 som pracoval pre MASM Systémy kvality Martin, MASM Žilina a SSK.
Od roku 2003 pôsobím ako SZČO v SR a od roku 2006 ako OSVČ v ČR.
Kľúčové kompetencie s dokladom:
Hodnotiteľ Externej spätnej väzby Modelu CAF, ÚNMS SR 2011
Lektor, poradca a posudzovateľ pre model výnimočnosti EFQM 2010, ÚNMS SR 2011
Lektor, poradca a posudzovateľ pre model CAF, ÚNMS SR 2009
Certifikovaný interný audítor ISO/TS 16949:2002, MAC, Marc Coninckx (BE) 2008
Certifikovaný audítor kvality COPP (SR) 2007
Certifikovaný lektor vzdelávania dospelých UK Bratislava, AIVD SR a ČR 2006
Tréner a konzultant ISO/TS 16949:2002, ALLANTA, Johan Goris (BE) 2006
Certifikovaný audítor kvality COPP (SR) 2001, 2004, 2007
Projektový manažér INFOGEM AG Baden MASM Žilina (SR) 2001
Manažér kvality MASM Žilina (SR) 1997, 2001
Lektor Transfer - švajčiarska manažérska vzdelávacia nadácia, (SR) 1993
Manažér kvality MASM Žilina (SR) 1992
Spoľahlivosť zložitých technických systémov, DT Banská Bystrica, ČSVTS, 1989
Odborné zručnosti a kompetencie:
► tréner, lektor, konzultant, audítor a posudzovateľ s 17 - ročnými skúsenosťami s návrhom, implementáciou, hodnotením a zlepšovaním systémov manažmentu s využitím procesného prístupu podľa:
• obecných štandardov ISO 9001, ISO 14001,
• OHSAS 18001, ISO 17025
• štandardu automobilového odvetvia ISO/TS 16949
• štandardov NATO (AQAP, STANAG)
• rezortných štandardov kvality sociálnych služieb ČR (SKSS)
• Modelu výnimočnosti EFQM
• Modelu CAF
• Modelu Q - FOR
► posudzovateľ Národnej ceny SR za kvalitu od roku 2000
► hodnotiteľ Modelu Q-FOR 2003 a 2004
► expert tréningov manažmentu s využitím moderných didaktických technológií vzdelávania dospelých
► riadenie projektov zmien v systémoch manažérstva zahŕňajúce plánovanie projektov, riadenie
projektového tímu a vyhodnocovanie projektov
► vykonávanie procesnej analýzy vrátane návrhu procesnej štruktúry, popisu procesov a deklarovaní
požiadaviek na funkcionalitu aplikačného SW na riadenie procesov
► vytváranie metodik sledovania výkonnosti a spokojnosti vo vzťahu k zainteresovaným stranám organizácie
► definovanie funkcionality IKT prostredníctvom typických štruktúr pre organizáciu - štruktúr zámerov,
produktov, procesov, zainteresovaných strán a dokumentácie
► implementácia procesne orientovaného manažmentu ľudských zdrojov zo smerovaním k učiacej
sa organizácii
► prednášanie, vystupovanie, moderovanie a facilitácia na odborných konferenciách
► prispievanie do odborných časopisov
► vytváranie vzdelávacích, konzultačných a hodnotiteľských manuálov
Sociálne zručnosti a kompetencie
► riadenie konštruktívnej konfrontácie smerujúcej k definovaniu a následnému plneniu
stanovených spoločných cieľov
► vytváranie podmienok pre realizáciu zmeny s primeraným vnímaním lokálnych špecifík
a globálnych súvislostí
► prenášanie manažérskeho know-how medzi priemyselnou sférou, poskytovaním služieb,
verejnou správou a NGO na medzinárodnej, národnej, regionálnej a miestnej úrovni
► riadenie efektívnej spolupráce v medzinárodnom tíme vrátane efektívneho prenosu
kompetencií medzi členmi týmu
Organizačné schopnosti a kompetencie:
► plánovanie, riadenie, sledovanie pokroku a vyhodnocovanie vzdelávacích a poradenských projektov
► prispôsobovanie sa situácii bez zásadného dopadu a ohrozenia cieľa aktivity
► prenášanie vlastného kreatívneho správania sa a konania na členov tímu
► vnímanie a konanie na základe existujúcich prepojení medzi formálnymi a neformálnymi
štruktúrami organizácie
► aranžovanie inšpiratívneho prostredia pre tréningové a poradenské aktivity